Vandaag gaat het over consumptiedrang.

Bij Albert Hein lagen de paaseieren in grote bakken op de tafels voor het oprapen. Al weken. Ik kon er, ondanks de spiedende camera’s boven m’n hoofd, niet van af blijven. Maar vanaf morgen gaan onze grootgrutters driftig bezig met volgende ‘incentive dates’ om het ‘kooplustig publiek’ te verleiden tot. Helaas is er voor hun creatieve breinen weinig variatie voorhanden. Elk jaar weer gaat het van Valentijns Dag naar Pasen naar Koningsdag naar Moederdag, Vaderdag, Pinkster en dan met een angstwekkende omzetdip de lange, lange incentiveloze weg naar Sint en Kerst. Nou ja, vooruit, ze hebben Single’s Day erbij verzonnen. Nu nog iets voor de zomer. Ik stel voor 1 juli, Holiday Day! Kun je van alles aan ijs, frisdrank, barbecuebende en dergelijke op verzinnen. Verder voor 1 september ‘School Rentry Day’ en voor half oktober ‘I love Holland Day’, vaderlandse waar tegen de herfstregens. Dan is het nog maar een kleine stap naar Halloween. Ben je weer even gered als consument en grutter.