Vandaag gaat het over logistiek.

Als de maandagmorgen planning van de APK’tjes in je garagewerkplaats scheef loopt, en er zitten 5 mannen met 1 Telegraaf aan een tafel te wachten met achter zich een koffieautomaat waarop je handgeschreven DEFECT hebt geplakt, is het dan denkbaar dat je achter je receptiebalie vandaag komt, de mannen excuses aanbiedt voor de koffie en wijst op de automaat die het wel doet en boven aan de trap staat? En is het doenlijk om een uur later weer te verschijnen en excuses te maken voor de langdurige vertraging van de APK keuring en erbij te zeggen dat je ‘er alles aan doet…bla..bla..bla’ zodat de mannen niet helemaal uit elkaar ploffen van ergernis en je voorkomt dat drie van de vijf plechtig verklaren ‘hier nooit meer te komen’? Is dat denkbaar en doenlijk? En is het mogelijk om in het Amsterdams Concertgebouw de garderobe nu eindelijk eens zo in te richten dat er niet elke avond 2100 duur betalende bezoekers desnoods over elkaar heen proberen a) bij hun jassen te komen, b) deze in het gewoel aan te trekken, c) daarbij niet menige bril van menig gezicht te vegen en d) dwars tegen de stroom in naar buiten te komen? Is dat mogelijk? Logistiek is vaker dan je denkt een moeilijk probleem voor een makkelijke oplossing. Zie de oplossing van Melanie Henriëtte Schultz van Haegen-Maas Geesteranus voor de teruglopende populariteit van de VVD. Gewoon de A2 naar 130 kilometer per uur. Logisch, toch?